понедељак, 2. април 2012.

На прозору Магaзе: Горан Петковић, државни секретар за туризам у Министарству економије и регионалног развоја

Сеоски туризам данас

Г: Најпре треба разбити мит по коме је сеоски туризам кључни производ у Србији који лако и успешно може да запосли велики број људи и да генерише на хиљаде ноћења те на тај начин без потешкоћа обезбеди продају великих количина пољопривредних производа.
И до скора је неким актерима у туризму изгледало потпуно невероватно како то да се досад већ није десило све то - будући да је на дохват руке.
На крају крајева, било је најлакше окривити неспособну државну администрацију.
И...део одговорности заиста лежи у администрацији, међутим...
Сеоски туризам овакав какав је данас не може бити носећи вид српског туризма и српске економије у краткорочном периоду. Да...-на дуже стазе. 
 Потпуно је јасно да Београд, као центар, тренутно привлачи највећи број туриста који у ове крајеве долезе нпр. послом трговачких корпорација. Ту је аеродром, инфраструктура...и оно што не смемо превидети - жеља и потреба човека 21. века. 

М: Које су мане, а које предности понуде коју село тренутно има?
Г: Село је богато, чисто и мирно. Кажемо: то постоји, то је добро. 
Међутим, main stream туризам не може бити изграђен на понуди пуког смештаја нити је довољно да туристи кажемо: „нудимо Вам предивну природу, чист ваздух и печурке“.  Јер, истраживања показују, човек из града најбоље разуме „створену атракцију“.  Морамо осмислити излет.
М: Мислите на активност која се нуди савременом кориснику као додатни садржај. Да ли је тај део понуде кључ?
Г: Да. Када говоримо о додатном садржају у туризму није довољно само оно што је Богом дано. Морамо да прерадимо „сирову“ понуду као што кувамо млеко или пегламо постељину.
Са друге стране, при формирању понуде не смемо заборавити просечног човека просечних психофизичких способности. Не може се свако попети на хиљаду метара, нити је свако спреман да плати да би копао у њиви или музао краву... Мужа је у реду, али нека ваша активност буде најпре забавна, нека доноси добро расположење... Основа је разноврсна понуда – и цвеће и окретање сена. За сваког по нешто.
 М: Српска Магаза спаја производ, услугу и манифестације у јединствену и комплетну понуду. 
Г: Тако је. Неопходно је разбити мит да је сеоски туризам само смештај. Данас је пред нама велики задатак. Формирати довољно занимљив садржај који у српско село може привући и наше и иностране туристе.
Једино обједињена, проширена и систематски промовисана понуда под шеширом добрих локалних организација и институција - на првом степену (а онда и под кровом Министарства и Туристичке организације Србије) може да поентира повећањем обима промета и да, на крају крајева, доведе до јачања економске стабилности у руралном подручју – што нам је заједнички циљ. 
М: А онда...Шта је још проблем? Има ли још митова?
Г: После понуде долази продаја и маркетинг. Онај маркетинг са сва четири  "P" ("4P: Product, Price, Place & Promotion", односно: Производ, Цена, Пласман-Дистрибуција и Промоција) - не само једноставна реклама. Зовите ме, врло радо ћу помоћи у намери да Магазин први објекат у Љигу бљесне и живи у пуном сјају.



Нема коментара:

Постави коментар